معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: از امروز ۱۴ آبان هیچ‌گونه کفن‌ودفن در دارالرحمه شیراز نخواهیم داشت وهمه مراحل کفن‌ودفن در بهشت احمدی انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 05 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: غلامرضا غلامی با بیان اینکه دارالرحمه تقریبا جایی برای دفن اموات ندارد و ظرفیت آن تکمیل شده است، گفت: شهرداری شیراز در سالیان گذشته آرامستانی با فضای ۴۶۰ هکتاری با نام بهشت احمدی را با همه امکانات کفن‌ودفن به شیوه مدرن اعم از سردخانه مدرن و غسالخانه‌های مجهز و استقرار پزشکی قانونی و روحانی پاسخگو به مسائل شرعی و کفن‌ودفن آماده کرده است و دفن اموات در آنجا انجام می‌شود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در زمان حاضر در محل دارالرحمه شیراز حتی خیابان‌هایی که محل تردد آمبولانس، نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان است به فضای دفن اموات تبدیل شده است.
این مقام مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری عنوان کرد: شاهد قبور ۶ طبقه در دارالرحمه شیراز تا عمق چند متری زمین هستیم.
معاون شهردار شیراز در حوزه خدمات شهری و محیط زیست تأکید کرد: برای دفن اموات در آرامستان‌های خانوادگی کلیه مراحل غسل‌وکفن در محل بهشت احمدی انجام می‌شود و درصورتی‌که آرامگاه خانوادگی ظرفیت و جای کافی را داشته باشد با استعلام متولیان دارالرحمه شیراز، متوفی انتقال داده می‌شود.
غلامی خاطرنشان کرد: در همه بیمارستان‌های شیراز، حمل و انتقال کلیه متوفیان با خودروی حمل متوفی به بهشت احمدی خواهد بود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: با انجام این اقدام شهروندان دیگر شاهد ترافیک سنگین در بلوار رحمت برای حضور در دارالرحمه شیراز نخواهند بود.
او اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین آرامستان بهشت احمدی وقف نیست، خدمات حفر قبور و کفن‌ودفن بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر و با تأیید فرمانداری شهرستان شیراز تصویب شده است. یادآور شد: در محل دارالرحمه شیراز تا سال ۱۴۰۱ تا میزان ظرفیتی که وجود داشت، دفن اموات صورت گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار